VRAČILA
Vračilo blaga se vrne na naslov: Partizanska cesta 77, Maribor 2000. V kolikor vam
izdelek ne ustreza, ga lahko v roku 14 dni vrnete in dobite povrnjeno
kupnino.
Obrazec: Obrazec za vračilo izdelka.
Glede na to, da spletna prodaja vedno bolj in bolj raste tako po svetu, kot tudi v
Sloveniji je ključno, da se kupci zavedajo svojih pravic in obveznosti ob izvršitvi
spletnega naročila, ki jih narekuje Zakon o varstvu potrošnikov. Pomembno je, da
imajo jasno definirano razmerje med kupcem in prodajalcem, zato vam spodaj
ponujamo kratek pregled in odgovore na najbolj pogosta vprašanja za lažje
razumevanje razmerja.
1. POTRDITEV NAROČILA, KI GA OPRAVI TRGOVEC
Glede na to, da kupec in trgovec pri spletnem naročilu nista v fizičnem stiku je
pomembno, da trgovec po prejemu naročila odda potrdilo na e-mail naslov kupca.
Potrdilo mora biti nujno oddano v pisni obliki. Ne zadostuje namreč le zahvala za
naročilo, ki se avtomatsko generira ob izvedbi slednjega. Pomembno je, da lahko
kupec potrdilo tudi trajno hrani in da to vsebuje vse potrebne podatke o blagu,
plačilu in dostavi. Potrdilo mora vsebovati tudi informacije o pravicah do odstopa od
kupoprodajne pogodbe.
.
2. DOKUMENTACIJA
Ko kupec prejme blago, mora trgovec ob dobavi priložiti v pisni in fizični obliki tudi
ključne podatke o blagu in o trgovcu. Pomemben element so podatki o naslovu, na
katerega lahko kupec pošlje ugovor, podatki o garanciji, servisu, pogoji za odstop
od pogodbe in ostali elementi. V kolikor kupec pravice do odstopa nima, mora to
trgovec pisno opredeliti na papirju.
3. ODSTOP OD POGODBE S STRANI KUPCA ALI PRODAJALCA
V kolikor prodajalec pogodbe ne more izvršiti zaradi nedobavljenosti blaga, mora o tem
pisno obvestiti kupca v roku 30 dni od prejema plačila in povrniti plačilo. Na drugi
strani lahko kupec od pogodbe odstopi v roku 14 dni od prejema blaga in mora to
blago v tem primeru vrniti nazaj trgovcu. Potrebno se je zavedati, da so pravice iz
naslova pogodbe enake neglede na to, ali gre za spletni ali za fizični nakup.
Če je kupec blago uporabljal odgovarja za zmanjšano vrednost blaga, torej za škodo, ki se ugotavlja v sodnem postopku.
Blago mora biti prodajalcu vrnjeno v roku 14 dni od prejema, rok pa začne teči v
trenutku, ko prodajalec kupca obvesti o njegovi pravici do odstopa od pogodbe.
Obvestilo o pravici mora biti zapisano na spletni strani trgovine ali v dokumentaciji,
ki jo kupec prejme skupaj z blagom.
4. GARANCIJA IN NAPAKE
Na podlagi jamčenja za stvarne napake, ima kupec v primeru napake na blagu
enake pravice ne glede na to, ali je bil nakup opravljen preko spleta ali fizično.
Enako velja tudi tedaj, ko je bil kupec oškodovan zaradi lažnih informacij o blagu s
strani prodajalca. Če je predmet nakupa tehnični izdelek, nanje vedno velja
garancija. V ostalih primerih se trgovci navadno sami odločijo, ali bodo na prodane
izdelke ponudili garancijo ali ne. Dobro je vedeti, da garancije predstavljajo veliko
konkurenčno prednost trgovine, saj povečujejo kredibilnost trgovca in njegovih
izdelkov.
5. VRAČILO KUPNINE
Na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov ima kupec pravico do vračila kupnine. Zakon
določa, da mora podjetje kupnino vrniti z enakim plačilnim sredstvom, s katerim je
bila opravljena prvotna transakcija, pri tem pa lahko kupec zahteva uporabo
drugega plačilnega sredstva. Če kupec od pogodbe odstopi, mora prodajalec
kupnino vrniti v rok 14 dni od odstopa. V kolikor od pogodbe odstopi trgovec, mora biti plačilo kupnine izvedeno v roku 14 dni.